onsdag 14 november 2012

Har fått hjälp med mina fötter och hälsporrar! Fick kontakt med en riktigt bra sjukgymnast och ortoped som härleder problemen till min rygg. Fötterna visar bara symptom på att något felas mig!

Jösses, vad han fixade med mina nervbanor och min snedvridna muskulatur!!!
Det har verkligen satt igång en process med domningar, pirr och ny sorts värk och ont i mina sedan länge värkande leder, men likväl tror jag att han vet vad han gör. Litar till hans yrkesskicklighet, så får jag se hur långt det räcker.
Vet med mig att kroppens långa nervbanor hänger ihop och kan ställa till det på olika sätt jag inte kunnat föreställa mig och så kan det vara även i själen - för den delen!

Det är nog smärtsamt just nu, att orka med denna mörkaste av årstider!
Varje år vid denna tid kommer mina tankar tillbaka till - hur i hela fridens namn står vi ut?!
Är kroniskt trött och det känns som om bristen på sommarsol och värme i år, inte alls har lagrats tillräckligt i min kropp!  Sommaren kom ju av sig och det tror jag gjort många av oss lite skörare. Kanske dags att köpa tillskottsvitaminer? Vad behövs förutom D-vitamin och kalktabletter? Kanske magnesium, eller räcker det att äta en sammansatt kost? Jag önskar att jag visste, säkert!
Ändå finns trösten att det vänder... om jag bara håller ut... så vänder det... så småningom...

Just denna skitmånad bestämde jag mig för att ta den "deep down"!
Nu när det ändå är så grått och ämligt kan jag lika bra rensa lite extra i kroppen på en gång!
Så... bort med socker och alkohol! Mindre av bröd, potatis och pasta! Absolut ingen föda efter klockan 20:00 på kvällen! Basta!!!
Träligt och ångestframkallande, men jag tror även det vänder, när jag förhoppningsvis märker att det börjar ge resultat...
Tidigare sänggång och fler lästa böcker än vanligt är det hittills mest positiva resultatet av denna "späkning", dessutom en massa märkliga drömmar på köpet!

2 kommentarer:

Kicki-mittilivet. sa...

Minns att " Det är alltid som mörkast precis innan det ljusnar".
Den 22 december är det midvintersolståndet, sen....ljusnar det igen.
Stå ut kära granne. Vi tänder våra ljus på altanerna och ser framåt.
Grannenmittemot

Ilona sa...

Tack kära grannfrun! Jag ska tänka på dina kloka ord! Kram! :)