måndag 15 juni 2009

Kritiska ögon och öron i biomörkret

Jag var på bio igår,söndagkväll.
Utmärkt val av dag med tanke på det dystra regnvädret som inte vill få något slut, tänkte jag som sällan går på bio numera!
Det slog mig, att förr i tiden var söndagskvällarna ofta en bra biokväll.

En väninna ringde och frågade om jag ville slå följe.
Filmens namn var "Män som hatar kvinnor" en given succé och jag har dessutom läst trilogin av Stieg Larsson.

Trångt och varmt var det mellan sätena i biografen och en kväljande doft av popcorn låg över salongen. Bredvid oss satt ett ungt par med en bauta-stor popcorn hink (!)och cocacola muggar i bigsize. De snackade och fnittrade oavbrutet,(first date?) mest innan filmen som tur var, pust tänkte jag stilla... detta kan blir en lång kväll!

Efter arton trailers och lika många reklaminslag så började då äntligen filmen!
Jag var tagen av hur alla satt och åt och drack hela tiden, såå ljudligt!
Kändes som om man satt i en spilta med mumsande kreatur(måste varit resonansen i popcornburkarna)!

Biografen höll på med en ombyggnation och mitt i filmen började ngn borra i lokalen bredvid, lite onödigt kan jag tycka!

Men filmen var jättebra så publiken och jag "blev ett" så småningom!

Men nog är det mysigare, att sitta hemma i sin egen soffa och kolla på en "rulle"? Det blev konklusionen av denna kväll, trots allt...
Biljetterna kostade 110:- st!

Ett tillägg är, att Rappaport var bäst, vilken rollprestation hon gjorde!

Ser fram emot de två följande filmerna, men kanske på dvd för högre mysfaktor?








Link

Inga kommentarer: