måndag 24 augusti 2009

Se där ja!!!

Så var det slut på maten också...
Idag den 24 augusti åt jag upp det sista nudelpaketet!
Kyl och frys gapar tomt och jag vet inte när mitt aktivitetsstöd behagar komma.
Har jag tur kommer de imorgon eller... kanske på torsdag?
"I Sverige behöver ingen svälta" sägs det, men med ett aktivitetsstöd på 65% av min tidigare postkassörslön på 16/17 000:- går det inte att leva på i en hel månad.

Jag vet... det finns de som har det värre...

Jag har ju fortfarande tak över huvudet och vänner att snylta hos!
Men för hur länge?
Men denna vanmäktiga maktlöshet tär på min hälsa. Jag drabbas ideligen av stresspåslag som gör mig sjuk.
Just runt månadsskiftet är det som allra värst...

Medan Reinfeldt reser runt och pratar med vanligt folk... om utanförskapet...







Link

Inga kommentarer: