torsdag 17 december 2009

Så lite tid...

och lust har jag för närvarande att skriva här inne!
Så det är ju inte konstigt om ni ledsnar på att kika in här!

Jag jobbar för närvarande heltid. Har ett tillfälligt arbete inom kommunen med stöd från AF, som förhoppningsvis kommer att förlängas ännu ett halvt år fr o m april. Tänk, då har jag varit där i ett helt år! Trivs väldigt bra, men orkar inte riktigt hela vägen...
Ingenting annat hinns med och kroppen värker envist och ettrigt!
Det är priset, dessutom med en lön som jag skäms över att ens nämna.
Det är så vi värderas, vi som tidigare gått in i väggen, vi som blivit övertaliga och inte klarar av att gå förfullt hela tiden.
Vi ska ha löner straxt över socialtjänst normen. Tillräckligt för att vi ska nappa, då vi ändå knappast inte klarar oss... Det ska löna sig att arbeta...jo,jo...

Så blir det jul och folk handlar, - tydligen mer än vanligt. Varje år nya rekord!!! Obegripligt, då jag inte har en endaste möjlighet till något överdåd!
Vill ändå ge bort någon liten julklapp, men det känns ångestfyllt då jag inte kommer att kunna leva i januari.

Mmmm... jag har ju egentligen inte råd att leva längre... Sug på den!



Link

Inga kommentarer: