onsdag 20 januari 2010

Så var det dags - igen!

Stresspåslaget väller in som en sunamivåg och tar med mig till en plats där jag inte vill vara.

Hjälp!!!

Med ett knytnävsslag i magen hamnar jag åter i en plågsamt vacuum.
Nätterna är fyllda med stressdrömmar!
Denna gången ger min kropp mig en ledtråd när jag vaknar upp på morgonen med en intensiv huvudvärk, maguppror och en kompakt mur av motvilja mot att ta mig ut genom dörren! Tunnelseende och panik ligger på lur!

Helvete!!!

Drar till alla bromsar och kryper in i mitt skal.
Orkar inte prata med någon om det heller...

Får dåligt samvete,så dåligt samvete och slår på mig för att jag inte pallar för trycket!


Jaha ja...



Link

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till doktorn! Inte ha dåligt samvete! Lyssna på kroppen! En dag i taget... ibland kanske bara en timme i taget!
Alla dessa råd som jag gett och Du hört och som jag även ger till mig själv... De gäller fortfarande!
Mår skit själv, och kämpar med o vacklar mellan accceptans och självförakt. Men faktum kvarstår, jag /vi orkar inte med heltidsjobb... och om vi kunde släppa egenkravet skulle vi antagligen må bättre. Letar just nu efter nån (billig!) kurs i mindfullness, som jag tror vore bra för mig. Att lära mig låta allt bara vara, i ett stillsamt här o nu.
Håller om Dig försiktigt! Var snäll mot Dig själv!
MArika

Vanja sa...

Jag tänker på dig och ringer dig lite senare om du vill? Så kan vi prata lite... Har en sak till dig också om du vill ha den, jag hittade nämligen en skiva: "Mindfulness, mindre stress - mer lugn" som har legat i min hylla ett tag nu! Den kommer till dig med posten gumman! ♥

Ilona sa...

Ja Marika, det är f-n att vi aldrig ska få sinnesro! Jag tar en dag i taget och hoppas på att både du och jag hittar balans i tillvaron igen.

Vanja, tack för din omtanke! Ska ta till mig skivan om Mindfulness!

Kramar till er båda! <3 <3