lördag 19 januari 2013

Fredag...
En vecka som har gått i komans tecken för min del.
Drabbades av magsjuka i början på veckan och på den vägen är det. Utmattad, hostig,  värk i leder, tinnitus och öronsus är några av följdverkningarna.
Har kunnat vila, se på tv, lyssna på radio och läst en massa, mest på nätet och konstaterar mitt i allt ihop att det verkligen gått inflation i skitprogram på tv!
Jag undrar över hur många tv-program jag sett med matlagning eller där s k kända personer av olika kaliber sitter och äter och "öppnar" sitt hjärta! Jag har svårt att tycka  att det är intressant. Kanske de första tjugo programmen var kul men inte det tjugo-första!
Däremot uppskattar jag svt och kunskapskanalens suveräna och spännande dokumentärer om olika människoöden.
 
Ute har vintern fått sitt fasta grepp om oss och det har snöat ett par decimeter under veckan och idag är det -13 grader.

Inga kommentarer: