fredag 9 oktober 2009

Teater!

Igår blev jag blev jag bjuden på en underbar premiärkväll av min kompis Lena. Vi var på Scalateatern i Stockholm, Ulla Skoog och Trond Lindheim "trallar vidare".

Vacklade ut efter två timmars skrattkramper och drog vidare till en mysig krog på Drottninggatan där vi landade lite och tog varsin öl!

Ulla Skoog är verkligen en underfundig kvinna, som vänder och vrider på det mesta i tillvaron och verkligen har förmågan att se det komiska i livets alla situationer. Lite väl elak är hon mot alla män kan jag tycka! Där har hon inga begränsningar för vad hon tillåter sig att smäda! ;)
Kanske är det så... att vi har några sekel att ta igen? Stackars alla dem!
Speciellt elak var hon mot sin arbetspartner Trond "fra norge",(ja, jag vet att det var uppgjort!) en charmig buddhaliknade klassiskt skolad pianist.Han tål det säkert och kompletterade Ulla väldigt bra.
De vågar sig också på att slå på Alliansen och nedrustningen av välfärden, vilket hedrar dem och det känns särskilt befriande att Ulla Skoog fortfarande vet var hon har sina rötter!





Link

Inga kommentarer: