lördag 15 maj 2010

Var på bio...

Avatar,(sanskrit: Avatāra) är i indisk mytologi "att stiga ned", det vill säga en guds nedstigande på jorden och antagande (inkarnation) av kroppslig (oftast mänsklig) gestalt. Ordet används främst om Vishnus tio inkarnationer.

Jag blev bjuden av min goda väninna Anki och visste nog inte riktigt vad jag tackade ja till!
Det var ett hopkok av alla möjliga filmplotingredienser man kan tänka sig i form av; kärlek, new age, rädda naturen, ond, god, hämnd och krig...

En märklig film 2.40h lång. Vacker(lite väl hög volym för mig)och bitvis rätt otäck film, men häftigt med 3D!
För mig som är höjdrädd blev det många hisnande situationer där jag spände mig krampaktigt!

Det bästa med filmen var dess kärleksbudskap.
Blev fascinerad av deras hälsningsfras; "Jag ser Dig".
Det sämsta var alla utdragna tröttsamt högljuda krigsscener.
De hade jag kunnat vara utan...

Inga kommentarer: