torsdag 27 maj 2010

Re-no-ve-ring

Oj, vilken lång vecka! Eller rättare sagt, två veckors period!
Har fått min lägenhet renoverad och det var ingen lek, när man ska bo där undertiden!

Allt ska ner ifrån tak och väggar och möbler flyttas in till mitten av först vardagsrummet! Sedan rokad med allt som finns i sovrummet!
Har sovit i ett nerpackat vardagsrum, på golvet i flera dagar!
Men, det gick riktigt bra! Snacka om compact living!!!

Kontrollfreak som jag är började jag plocka ner och packa ihop redan i början av maj!
Men är glad att jag inte väntade till sista minuten, det hade jag aldrig klarat av.

Nu är allt så gott som klart! Målaren har lagt sista penseldraget på min ytterdörr och det fattas bara några bänkskivor i köket. De beställdes för c:a tio dagar sedan och skulle kommit i tisdags.
När vi ringde för att höra varför de dröjde, fick vi till svar att - just den laminatskivan var utgången!
Hur tänker man då?
Om man får en beställning och ser att den inte går att verkställa struntar man bara i det?!
Nu fick jag beställa en ny skiva och jag tror t o m att den blev mycket snyggare! Har blivit lovad den i nästa vecka... den som lever får se...

Efter en period då jag har jobbat tio dagar på raken och dessutom haft hantverkare hemma (blev en riktigt bra tajming, ändå) har jag nu varit ledig i två hela dagar och nu kommer en ledig helg på det! Så skönt att gå och fnula i sin egen takt!
Möblera, slänga, rensa och fundera på livet - samtidigt!

Jag är så nöjd med mitt nymålade och nypetserade hem, tra,la,laa!!!

3 kommentarer:

Vanja sa...

Det låter hur majsigt som helst! Skönt med ett "nytt" hem :)

Puss å kram!

Anonym sa...

GRATTIS till Ditt "nya" hem! Glöm inte att ge Dig själv en rejäl klapp på axeln för att Du klarade allt detta så bra! För mig funkar rensning hemma även som en själslig städning... det händer liksom på alla plan...
kram!!!!
Marika

Ilona sa...

Ja, det blir verkligen en rensning på alla plan!!!