måndag 12 juli 2010

Tålamodsprövningar!


(bilden är från Öland 2009)

Oj,vad jag njuter av denna sommar!
Ljuvliga dagar med sol och bad och möten med goa vänner!
Undrar ibland hur det kommer sig, att jag har haft sån tur och förmånen att lära känna en handfull generösa, kloka och trofasta människor som blivit mina vänner.
Det är verkligen en ynnest och jag känner stor tacksamhet inför det.

Trots att jag ständigt känner att jag ligger på minussidan hoppas jag att det är en ömsesidig känsla!

Sommaren har hittills varit över förväntan, trots all längtan jag ständigt bär på, framförallt till mina barn och barnbarn (som inte direkt vallfärdar till min boning). Jag saknar även en nygammal vän som bor alldeles för många mil ifrån mig... Omöjligt att hitta tillfällen till spontanmöten då!
Längtar ihjäl mig!
Mitt tålamod prövas ständigt och jämt och det kanske är en bra övning för mig att träna på... att vara HÄR och NU!

Varför består livet av en lång räcka dålig tajming?

Blir nästa sommarquiz att grunna på...

Inga kommentarer: