tisdag 21 december 2010

Dan före dan, före dan, före dan...

Snön ligger meterhög och gnistrande och fullmånen lyser intensivt!
Minus 15 grader ute och det är lite för kylslaget i min smak, men det är så vackert!
Har strukit juldukar och gardiner, gjort köttbullar och janson idag efter jobbet. Småpysslat och pyntat! Det tycker jag är riktigt mysigt!
Satte på en gammal julplatta med bl.a Bing Crosby för att få den rätta stämningen!
En dag kvar att jobba, sedan lite ledighet för återhämtning och umgänge med familjen. 
Ska bli gott att hasa runt i tofflorna på juldan, ta en skinkmacka och krypa upp i soffan med en god bok!

Ska försöka plåta lite av det vackra, gnistrande kalla också!
Kanske jag lägger ut några bilder här, om nu min hemdator vill fungera över helgen...
Den har gett mig indikationer på att den inte vill vara med längre. Låser sig rätt som det är och jag får göra omstart, på omstart, på omstart.

Scary, men kanske klarar jag mig utan dator under helgen?!

5 kommentarer:

sofie sa...

hej! jag jobbar en månad över jul bara så joakim får prova på att vara hemma med elsa lite. :) god jul och gott nytt år på dig med! m&p hälsar! kram kram!

Vanja sa...

Låter mysigt! Bortsett från datorn förstås, hoppas den klarar sig...

Yvonne sa...

God jul, Ilona!
Ha en riktigt skön och vilosam jul!
Kram på dig!
/ Yvonne

Ilona sa...

Bra Sofie!

Ilona sa...

Vanja: Ha en god fortsättning! Yvonne: det har jag verkligen haft. Toktyst utan dator, dock...
Önskra er alla allt gott på det nya året!