lördag 2 juli 2011

VARMT!
Det jag längtat efter så obeskrivligt länge, pallar jag inte riktigt med!
Värmen gör mig trött och illamående och jag vet, vet att jag borde söka mig till havet, som ger den enda svalkan.

Men... när jag har gett mig tusan på något så vill jag väldigt gärna fullborda det och nu hade jag bestämt mig för att ge min altan ett lyft genom att såpskura den och olja in den!
Det var dags för det i år och eftersom meterologerna hade lovat mulet väder, tog jag det som ett löfte!

Men icke!!!  Det går ju inte att olja in trä i fullt solsken!
Oljan hinner inte sjunka ner i träet utan dunstar bort, vilket gör arbetet ganska bortkastat.

Så... efter att ha gjort hälften igår (vältajmat) i sena kvällningen, så skulle jag i förmiddags göra klart den andra halvan. Men det är praktiskt taget omöjligt då altanen fullständigt vibrerar i värmen!
Det blir kvällsarbete igen och upp tidigt för en andra inoljning med en förhoppning om att inte bli överraskad av en åskskur! Bildbevis kommer!

Inga kommentarer: