fredag 11 november 2011

Magic! Dagens datum... kanske värt att notera, men knappast märkvärdigare än någon annan sifferkombination, eller?
Men jag har alltid varit fascinerad av nummerologi och sifferkombinationer, kanske för att jag hoppats det ska komma någon oförutsägbar urkraft och förändra mina/våra livsvillkor?
Nja... kanske inte, men lite kittlande är det att se magin i det lilla... tänker jag.
Men vad man än har för förhållande till dagens datum eller ettor i allmänhet, så är de inte värda någonting - utan nollor!

Fullmåne - igen, vilket jag inte har tänkt på förrens nu på dan, men det förklarar varför jag vaknade imorse alldeles för tidigt, klockan tre, halv fyra...
Klarvaken låg jag och vred mig länge. Gick upp en stund, satte på tv;n, minns inte vad de visade men det var någon otäck historia om mumier eller liknade. Fick lätt ångest och stängde av skiten, men mina tankar spann vidare på mumie-temat.
Somnade om och halvt vaken, halvt i sömnen, såg jag plötsligt kommunens a-lagare framför mig, som vår tids mumier och zombier som vi alla ser, men undviker och går omvägar kring.
En skamfläck som ingen vill ha med att göra som lullar omkring i vår omgivning.

Skamligt därför ett välfärdssamhälle, måste kunna se till även sina olycksbarn och inte låta dem bli uteliggare och fortsätta sitt miserabla liv i missbruk och förfall!

Vaknade lätt ångestfylld av att min onda rygg gjorde sig påmind och telefonen som ringde!
Äntligen!!! Fick en tid hos en sjukgymnast redan på måndag!
Veckans fruktlösa telefonringande gav plötsligt utdelning, tjohoo!

"Hällde" lite färg i mitt hår och kanske jag nu ska prova på en liten promenad i gråvädret?
Den 11/11-11!

Inga kommentarer: