måndag 30 april 2012


Sköna maj välkommen till vår byggd igen!
Så härligt att äntligen manifestera våren och på allvar ta farväl av kyla och mörker för ett tag!

En ledig dag med kläm!
En bonusdag som gjorde det möjligt för mig att orka röja och städa både ute och inne i helgen!

Rensade rabatter, städade altan. Planterade ner några utblommade påskliljor och klädde av trädgårdsmöbeln från en (alldeles för stor) presenning!
Städade min lägenhet och körde en vända i tvättstugan!
Ut med mattor och vädring av kuddar och täcken!
Sen skurade jag golven, vilket jag tycker är lustfyllt!

Nu ska jag bara vila och njuta av två dagars ledighet till!

Kanske blir det en tur till handelsträdgården idag, eller så åker jag in till stan och köper nya strängar till min gitarr.
Ikväll tar jag en sväng till Ahlstorp och hör min gamla kör sjunga in våren!

Imorgon bär det absolut in till Stockholms stad för att gå i första maj tåg!
Känns viktigt att manifestera mot regeringens alla indragningar och försämringar för de som har det allra sämst i vårt samhälle, samtidigt som de höga herrarna skor sig och faktiskt stjäl av det allmänna!

Känns som om jag har styrfart nu...

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Vilken aktivitet. Det blev ju jättefint hos dig. Leve våren Hurra
Grannenmittemot

Ilona sa...

F´låt för min sena koll! har varken haft ork att skriva eller ens varit inne och sett att någon, i detta fall du Kicki skrivit!
Ja men visst blev det rasande fint! Nu hoppas vi på lite värme också! Dags att sätta ut lite blommande växtlighet!