lördag 29 september 2012

Jag ska inte fortsätta mitt gnäll idag!
Ska försöka inta en mer harmonisk hållning till min tröttsamt smärtsamma fot tillika kropp...
Vore fint om det fanns något reservdelslager att anlita för utslitna kroppsdelar!

Idag är det lördag och en mild sådan, rent väderleksmässigt.
Har varit hemma och tvättat, läst dn och lyssnat på radion som på lördagen är en källa till glädje!
Har ledsnat på Melodikrysset och Anders Eldemars upprepningar, men P1 och P2 är verkligen underbara alternativ!
Två program som går efter varandra i P2 mitt på dagen är "Felicia" med visor och sing&song writers är riktigt bra, likaså "Alltid på en söndag" som spelar klassisk musik som för det mesta är helt i min smak!
Under tiden jag lyssnade på musiken gjorde jag en dörrkrans av nedfallna löv och lite ekollon och annat! Blev rätt nöjd själv faktiskt, men får se hur länge den håller när höststormen tar i!


2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Din dörrkrans är jätte jättefin. Kan du bevara den med glycerin eller? Du Ilona, vet du vad jag hittade ute i morse på vägen mellan oss? Jo en liten sug...antingen var det min eller också var det din. Jag lånade den över dan i alla fall, vet inte om jag lämnar tillbaka den än.
Kram Grannenmittemot

Ilona sa...

Tack Kicki! Jag vet inte hur kransen kan bevaras så den får väl hålla så länge som den kan... :) Ja, men det gläder mig verkligen att du hittade en tappad sug! Behåll den du, jag har inte gett upp hoppet än! Det ligger bergis fler där ute! Kram!