onsdag 1 januari 2014

Gott nytt 2014!

2014... kommer att ta en stund att lära sig skriva...

Hade en för mig lite ovanlig, men mycket fin nyårsafton, med nära vänner på Stockholms stadsteater och föreställningen "Sweeney Todd" med en fantastisk ensemble med Peter Jöback i huvudrollen! Lite knepig musik och en blodig historia, men efter en stund så var man inne i den och imponerades av skådespelarnas förmåga att tackla takt och ton!
Sedan en sen hemmasupé hos vänner med makalöst god hummer och bubbel!
Vi åt ända in på tolv-slaget och betraktade fyrverkerier från balkongen!

Alltid med ett lätt vemod  summeras året som gått... Vänner och släktingar som inte längre finns hos oss, oförrätten och tillkortakommanden som blev...

Men också med en förväntan över det nya och ännu oskrivna året. Min förhoppning som bl a innefattar ett gott valår med en ny och klokare regering och att vi alla går till valurnorna med insikten att vi  bara kan bygga vårt land med hjälp av solidaritet och empati med de som är svagast i vårt samhälle - allt annat är ovärdigt en demokrati!

Men, jag ska inte ha för stora förväntningar på någonting, högt eller lågt - jag vet!

3 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Gott Nytt År själv.
Ja det stämmer det du skrev i förra inlägget, man får mer feedback på facebook.Det blir mer ytligt då, du vet folk vill antagligen inte höra ens innersta tankar, det kan bli för jobbigt.Det är lättare att hålla det lite ytligt och bara visa upp det som är bra i offentligheten. Det är som när man hälsar ute: Hej hur är det? Någon svarar då bra, eller sådär. Tänk om man skulle få till svar hur det egentligen är.Hursomhelst har du en fin sida här med en fin bild. Det är dock svårt att läsa den röda texten på den röda bakgrunden.Vi får väl fortsätta blogga även om ingen läser mer än du o jag,fast det är nog många som läser men inte orkar lämna nån kommentar jämt. Ha det bra i grådiset.
Grannenmittemot

Ilona sa...

Men... jag har inte ngn röd text i bloggen!!! I min dator och i min Iphone syns en vit text! Konstigt!
Nej, jag vet att det ska vara en ytlig hållning bland bekanta Kicki, både irl och på nätet. Ibland känns det meningslöst att bara prata "väder" och jag har aldrig varit särskilt bra på det! Men som tur är finns det gemensamma intressen i musik, kultur,politik och annat kul att dela med vänner på fejan! :)
Ha det gott!

Ilona sa...

NU såg jag att rubriken till min blogg är samma färg som bakgrunden, men det går inte att ändra - av ngn anledning!!! Tack förresten för att du läser och kommenterar min blogg! Det värmer!