fredag 27 juni 2008

Blankettstress

Var och skrev in mig på arbetsförmedlingen i veckan, då FK bestämt att jag är 50% frisk efter 3 års sjukskrivning!
Kom till en sk. obemannad lokal där det fanns skyltar överallt om hur man skulle gå tillväga.
Lyft luren...stod det på en skylt så det gjorde jag och pratade med ngn som satt någon mil bort...
Hon sa att jag skulle gå in i "samtalsrummet" för att prata vidare med henne!
Jag gick in dit o satt framför en bildskärm, där hon plötsligt dök upp!
Hon gjorde klart för mig att NU skulle jag skriva in mig och skicka massor med blanketter kors och tvärs. AF, FK och a-kassan. Så att maskineriet kunde komma igång...
Under tiden jag var där smög det omkring ett par olika handläggare i korridoren.
De såg ut som att man i nödfall kunde prata med dem...
Men varför ska jag då tala med någon bildskärm, undrar jag?
Hela upplägget på AF är totalt åt h-vete!
Skrota denna instans snarast, tycker jag.
Första ggn jag gick till AF trodde jag att de skulle hjälpa mig att få ett jobb!
Jag hade aldrig varit arbetslös tidigare och trodde att de visste var jobben fanns!

Jag har varit i ett rehabsamarbete med FK och AF under ett års tid och alla papper finns ju hos dem bägge, likförb. ska jag skicka runt en massa intyg.
Blir superstressad!

Svetten rinner och jag blir kopplad runt till olika personer som försöker få mig att förstå!
a-kassan som jag betalt dyra pengar till, på min sjukpenning ska ha en massa intyg.
Vet inte ens om jag kommer att få någon ersättning då jag har så få dagar kvar.
Försöker att inte jaga upp mig, men oron stiger med anledning av att jag inte vet om jag kan betala hyran nästa månad...

Inga kommentarer: