fredag 20 november 2009

Tankar

Känner mig oerhört trött idag. Har mått illa hela veckan, efter att ha haft influensan två veckor tidigare, så blev denna tredje vecka full av kamp att orka... jobba. Stod ut i två dagar sedan fick min doktor sjukskriva mig till hälften, veckan ut...

~~~~~~

Har tänk väldigt mycket på min pappa de senaste dagarna.
På hur han levde och dog och hur mycket jag saknar honom - ständigt.
Han dog på 1980-talet och var bara ett par år äldre än jag själv är idag.

~~~~~~




Instrumentet på bilden heter cimbalon och tillhörde min far Rudi Lakatos.
Han fick tidigt lära sig spela detta instrument som har etthundratjugoåtta strängar!
Han fick sällan ägna sig åt lek och bus som andra barn, utan fick ständigt öva, öva, öva på sin cimbalon. När han så hade åldern inne, studerade han på musikkonservatoriet i Budapest i sitt hemland Ungern.
Och visst gav det utdelning allt detta övande! Han blev en unik virituos och älskade verkligen sitt instrument!
Som turnerande musiker kom han till Sverige och träffade min mamma flyttade till Sverige, i början av 1950-talet.

~~~~~~

Så här gråmulen kan min plats på jorden se ut, så här års... i bästa fall.



Link

Inga kommentarer: