måndag 28 juni 2010

Midsommar yra!

Midsommar 2010 vilken fin helg det blev!

Åkte med mina kära gamla vänner Binge och Ebba till deras sommarstuga i Vendel som ligger i Uppland. Torsmyra,en liten pärla med primitivt boende och där den goa grannsämjan präglar atmosfären, vilket märks särskilt väl vid en helg som midsommar.

Hos Jernströms där Ing-Marie ser till att alla får ngt att äta och dricka!

Ivan, Kjell och Marco snackar troligtvis motorer!



Kjelles fina Ford.

Pelle in action!

Binge och Ebba



För första gången på flera år var vädergudarna helt på våran sida!

Efter bastubad, traditionell mat med matjesill, färskpotatis, nubbe, laxtårta, jansson och sedan mys-Marko. Han spelade (som vanligt) på sin synt till "förfest" och kaffe med jordgubbstårta!

Sedan blev det discodans fram på småtimmarna i Bergmans lada, tills solen gick upp! Oj, vad jag dansade och hade kul!

Det var ramarna, kring denna långhelg som även bjöd på en rejäl regnskur som vi förnöjsamt betraktade från insidan av vår vindskupa på midsommardagens förmiddag...

Så blev det en del letade... efter tiden eller rättare sagt ur-letning och lucköppning med goaste Pelle, en vän som alltid bjuder på skrattvältor!

Glad och upplyft kom jag hem, till min lugnaste vrå!

1 kommentar:

sofie sa...

hej Ilona! super kul att du hittat min blogg! :) jag ska hälsa till m&p. ha det fint! kram