måndag 10 januari 2011

Här var det livat!

Jag menar egentligen bara att jag fortfarande är vid liv - så här in på de första skälvande dagarna 2011!
Men mina gamla hemdatorer (hann bli 3st bättre beg. under det senaste året!) har alla somnat in. Troligtvis för gott!
Jag har ju haft den stora ynnesten att bli servad med avlagda visserligen föråldrade, men ändå helt ok maskiner. Men nu verkar det faktiskt vara så att jag får ordna det på annat sätt...
Så det kan dröja innan jag får möjlighet att skriva obehindrat här inne.

Känns inte alls bra, men som sagt det är bara att gilla läget och nu när det har varit en längre ledighet så blev det riktigt abstinent!

Har i och för sig fått mer tid till annat, t ex har jag haft större tillgång till min eftertanke!
Låter kanske märkligt, men att låta tankarna löpa fritt utan att bli avbruten av yttre faktorer är befriande och har gett mig lite distans till den långa helgens möten och ickemöten, faktiskt!

Tror att jag har varit mera fokuserad på här och nu, eftersom jag tidigare oftast var inne på nätet samtidigt som jag "lyssnade" på tv´n, t ex!

För övrigt känner jag mig väldigt gammal och trött.

Längtar efter våren och sommaren och "absent friends"...!



Inga kommentarer: