torsdag 21 juni 2012

M I D S O M M A R!
En riktigt skön midsommar önskar jag er alla!
Tänka sig... då blev det midsommar - i år igen!

Inför varje storhelg poppar det upp en massa minnen ifrån förr!
Alla festliga midsomrar på Mörkö, med familjen när barnen var små.
Senare år, härliga sommarminnen hos väninnorna i Vendel, med bastubad, 5-kamp med grannar och discodans fram till småtimmarna i ladan och kaffe på förstubron med skrattvältor fram på morgonkvisten!
Midsommaren har alltid varit förknippat med landet, sill och nubbe, jordgubbstårta och surr ända in i gryningstimman!
I år blir det en ensam helg, utan vare sig vänner eller släkt och barn.
Barnen har format sina egna traditioner med vänner och utvalda, det är ingenting konstigt med det.
Men i år känner jag mig lite ensam och övergiven...
Jag brukar tycka det är skönt att få ta det lugnt och rå min tid.
Har numera lite svårt att planera och veta om och vad jag ska orka en vecka framåt.

Är ingen person att räkna med, helt enkelt...
Då kan det bli så här... Att tågen går och jag står kvar på perrongen!
Men det är inte synd om mig, - långt därifrån!
Jag har skåpet fullt med godsaker och om jag får lust är det inte långt till närmsta middsommarfirande!
Kanske jag ska lägga sju sorters blommor under huvudkudden i år?

P s. Måste göra ett tillägg!
När så dagen grydde åkte jag in till Solliden på Skansen!
När jag väl kom in träffade jag goda vänner och vi hade en mysig picknick, ment det var tusentals andra som hade kommit på samma sak!
Stod i kö i flera timmar innan jag kom in. Så det ska jag inte göra om i första taget!
Men det blev en annorlunda midsommar som visserligen inte står sig i konkurens med landsbyggdens lugna idyll! D s.

Inga kommentarer: