måndag 4 juni 2012

Phiuu! Vilken blöt och kylslagen helg! Är det Juni-ari nu eller vad?!

Mina sommarblomster i krukor har åkt ut och in och potatisen jag så förhoppningsfullt satte i tre plasthinkar har kommit upp med en frisk och grön blast, men fullkomligt simmar i vatten! Om värmen kommer så kanske det ordnar sig, annars ruttnar de säkert bort!

Idag har jag jobbat sent, på bibliotekets programrum som vaktmästare!
Jättekul när det dessutom kom en föreläsare jag tycker om, nämligen Bengt Göransson (S) snart 80 år, tidigare bl a utbildningminister och kulturminister talade bl a om att vi ska vara uppmärksamma på  politikers språkbruk och hur det ändrar värdegrundande betydelser idag!

Synd att det inte fanns några ungdomar i publiken.
Jag tycker nämligen att hans klokskap borde planteras i en sådan mylla som ger fortsatt spridning till fler generationer framöver.


2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Ilona, vilka fina bilder du lagt ut här.Jag har slarvat lite med att kolla så därför har jag inte kommenterat dem. De är i alla fall jättefina. Om du hjälper mig med potatisskörden senare i höst så hjälper vi dig. ;)
Hare så bra så länge
Grannenmittemot.
Ps Hör du hackspetten som piper här ute om kvällarna?

Ilona sa...

Nej, jag har inte hört hackspettens pip! Om jag skulle hört något så vet jag iofs inte hur den låter! Hi,hi... Ska vässa öronen!