tisdag 4 december 2012

Har inte haft tunghäfta, men en knepig skrivkramp rätt länge nu...
Blir sänkt av yttre omständigheter som äter mig och utplånar den jag vill vara...
Men om man nu inte är den man vill vara så får man väl vara den man är?

Det får duga, så länge, tills jag hittar tillbaka till min själ och mitt självt.

Blev sjuk, ve och fasa!
Ont hälen, som så småningom blev ont i själen och grävde ett djupt hål i min penningpung. Alltsammans för att jag måste ringa runt till försäkringskassan (som har problem med sin kulram) och sedan med mössan i hand begära anstånd på räkningar och få lov att låna pengar av vänner, gör ingen glad.
Det blir inte bättre av att det snart är jul.
God bye till julklappar och när nästa lön kommer, fredan före julafton - då ska mat och allt annat inhandlas! Som en nära anhörig brukar säga;  Jag avgår!!!
Nu säger min kropp ifrån igen...



Inga kommentarer: