fredag 26 april 2013

Ny stor "dipp" i den ständiga kampen mot min utbrändhets deppighet!
Har fört en ojämn kamp denna vinter, som på något sätt kulminerade i denna månad april!
Har verkligen kämpat och har haft så nära till att ge upp. Nu kanske jag har fått styrfart igen?
Svårt att veta vart det bär av. Behöver mycket mer sömn, fokus och stabilitet.

Få av mina nära och kära vet hur jag egentligen har det.
Orkar inte förklara och beskriva känslan, som bara gör dem nedstämda.
Försöker att hitta styrkan inom mig själv.
Vill så gärna ge dem positiv energi, men det är svårt att hålla den fasaden uppe, när allt är en kamp om att hålla huvudet ovanför vattenytan, samtidigt som jag brottas med /mot tiden som går...

 
Valborg närmar sig och jag ser med tillförsikt fram emot våren som sent om sider börjar ge sig tillkänna.
Kommer att bli en riktigt bra sommar, om jag får bestämma!



3 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Ilona,det kommer bli en jättefin sommar och du kommer få mysa och vila mycket.Det blir en liten dipp med renoveringen kanske när du inte har tillgång till din "solhaven" men sen blir det jätte fint igen.
Grannenmittemot

Lempa sa...

Som du säger...du är bra på att hålla en fin fasad...du ser så glad o trevlig ut...men man förstår mera när man läser om dig...man kan ibland känna sig lite grann som du...tyvärr tror jag en del av oss har en tendens att ha/få lite för mycket negativa tankar...Tank på att Du är oersättlig o unik...Hade gott.

Ilona sa...

Tack fina grannar, för era värmande ord!