måndag 19 maj 2014

Dörren öppnas - inåt!

Den meningen fyllde mina sinnen, när jag yrvaken slog upp ögonen en tidig morgon i veckan som gick! Dörren öppnas inåt? Vad ville det säga? Hur skulle jag tolka det?
Går fortfarande och fnular på detta tvetydiga budskap!

Kanske att jag först ska lyssna inåt på mina innersta behov och vad jag själv behöver innan jag tar in omvärlden? Eller kanske att jag borde bjuda in fler personer som står mig riktigt nära, bjuda in dem till mina innersta rum?  Hm...

Glömmer bort varje vår när majmånad kommer indundrande hur trött jag är och oförberedd jag blir på allt det vackra!
Majmånad en turbo-månad som snart är slut. I helgen var det strålande sol, men jag hade sedan länge bestämt mig för storstädning -inomhus! Sånt går ju inte att ändra på! Jag vet ju aldrig när lusten faller på igen! Nå väl nu är det gjort och snart ska jag bara ägna mig åt utomhusaktiviteter - så mycket det går! Måste... eller VILL verkligen ta in allt det vackra innan det har blommat över och jag ska göra fint på min egen altan hade jag tänkt...
Men hua så trött jag är! Ingen energi alls och konstaterar att trots alla goda föresatser, så missar jag så mycket...
Dessutom borde det inte vara tillåtet att jobba heltid vid min ålder, i alla fall inte under vår- och sommar-halvåret!




Inga kommentarer: