tisdag 20 maj 2014

Men jag har haft en fantastisk period av trevligt samarbete med en pensionerad, passionerad sångfågel, Ingrid Enquist Bengtson, som verkligen har berikat kulturlivet i och utanför min hemkommun!
Har samarbetat med henne under flera Tyresöspel i vår kommun under 1980-talet, men nu deltar hon i ett jubileumsprogram, då hon för 40 år sedan startade en barnkör - Trollkören, som sedermera även blev ungdomskören Vigorosa, som nu lever vidare med en ny mycket engagerad körledare Anne Aaltonen Samuelsson.
Så var kom då jag in i bilden? Jo, eftersom denna energiska körledare Ingrid, sparat en massa material i över 20 års tid som hon ledde körerna, fick jag frågan som arbetande inom kulturen i kommunen, om jag ville vara med och utforma en utställning tillsammans med denna fantastiskt kvinna! Oj, vilken glädjefylld tid!
Hon fullkomligt sprudlade av energi och superlativer över vårt samarbete och mitt ringa bidrag!
Vi har fyllt några timmar med skratt och vik-skärmar med affischer, bilder och annat inför jubileumskonserten som går av stapeln lördagen den 24 Maj kl:16, i Trollbäckens k:a!
Där kommer även några av de tidigare körmedlemmarna medverka tillsammans med de som nu är aktiva i ungdomskören! Ska bli spännande!

Inga kommentarer: