fredag 12 december 2008

Så var det fullmåne - igen!



Fullmåne

Har oro i kroppen, vill inte va´ snäll

Min kropp pirrar häftigt när du står full

gömd bakom moln, denna gråkalla kväll

så gäckar du mig, min rytm slås omkull.


Vad är det du gör, får alls ingen ro

just nu mitt i natten den stilla,

när jag vill slumra i skyddat bo

och inte vill göra nå´n illa?



Klarvaken, är jag i denna stund

när månen drar i min kropp

det bubblar, jag får ju inte en blund

hur ska jag på detta få stopp?



Eftersom du rubbar havets gång

så varför då inte mitt svall?

Jag snurrar runt mig själv natten lång

tills jag knappast för detta står pall.



PÅ dan är jag fylld av energi.

Börjar genast möblera om i huset!

När du åter blir ny, är den känslan förbi

Jag känner mig fri från ruset.


Har oro i kroppen, vill inte va´ snäll

Min kropp pirrar häftigt när du står full

gömd bakom moln denna gråkalla kväll,

då gäckar du mig, min rytm slås omkull.

¤¤¤¤¤

/Ilona L

Inga kommentarer: