torsdag 26 mars 2009

En dag som idag...

Vaknade tidigt (vid 8) i morse. Bestämde redan igår att jag skulle vara effektiv och storstäda och handla lite denna dag. Så skutt ur sängen snabbbesök i dusch och dator, kollade bl.a om jag fått in några pengar från aktivitetsgarantin konstaterade att det var 1 000:- minder än vanligt! Så "fint" tänkte jag, nu när det snart är påsk, jag ska på ett stort kalas och min hyra dessutom gick upp i mars så det ska betalas retroaktivt på denna också!

Ja ja,iväg och handla skulle jag i vilket fall...På med ytterkläder och nysulade stövlar. Då gick blixtlåset på ena stöveln! Hade kärvat lite på sistone, men nu hoppade den helt ur!!! Fram med gympadojer och iväg. Först kasta sopor och så genade jag i en slänt... Halt som f-n och där slog jag på ändan i värsta leran! Hade lera ända upp på ryggen, handskar väska, you name it!

Det var bara att gå hem igen... byta kläder och hittade ett par stövletter i garderoben. Nu började mitt tålamod ta slut, men jag tog med mig mina trasiga stövlar i en påse för att ta omvägen till skomakare Tommie! Han sa vad det skulle kosta att byta blixtlås på bägge stövlarna och det var mer än jag köpt dem för så det fick vara...

Suck, kämpade vidare mot mitt förortscentrum,någon timma senare än beräknat, men fnissade ff lite över hur galet det kan bli... Tog på mig mina solglasögon för att skydda mig mot den starka solen. Då var det bara ETT glas i dem!!!! Va f-n. Nu var det inte kul längre.

Väl inne i butiken insåg jag att jag dessutom att jag hade glömt min omsorgsfullt skrivna lapp om vad jag skulle handla, hemma vid klädbytet! Då var det inte långt till tårar!

Mötte en bekant på vägen hem som frågade hur det var och jag sa... ingetvidare...
:-/

Dagen är inte slut än. Jag har haft ut mattor och plädar och dukar på vädring...det gick bra... ska tvätta fönster snart... om jag orkar ... tappade liksom sugen och har ont överallt. What a f***ing day! Ghaaaa!!! Och alla nära och kära för långt bort för en kram...

2 kommentarer:

Anonym sa...

här kommer en långväga kram men inte desto mindre varm! vilken skitdag Du har haft!!! ibland ska man inte gå upp...
själv varvar jag ryggövningar med vila. känner mig avskuren, trött o stressad... men det kommer bättre tider! För oss båda!
Marika

Ilona sa...

Ååå... tack för din kraam!
Var rädd om dig du med!
Imorgon får jag besök av en reporter från radioprogr. "Plånboken" i P1, ang. min situation som arbetslös osv...