lördag 14 mars 2009

Poeter.se - Publicerar din poesi, dina dikter, noveller och lyrik

Lite reklam för min favorit sajt poeter där jag och många mig med mig har hittat hem!
Poeter.se - Publicerar din poesi, dina dikter, noveller och lyrik
Min cyber- diktbok "Bildspråk" råkar idag vara frontad på första sidan!



Svarta fåglar
Svarta fåglar flyger lågt idag
över huset där jag bor.
Kraxar om oväder av dödligt slag
och den spirande oron gror.

Fångar sitt byte med vassa klor
river loss några blodiga stycken,
pulserar ymnigt över tyll och flor.
Nu är det hög tid för sista drycken.

Nu vill jag resa min väg, gärna långt
dit där ingen i världen mig känner.
Bygga en hydda så varmt och trångt
lindrar sorgen som ihärdigt bränner.

Vill gömma min förtvivlade gråt
som beslöjar och förpestar mitt liv.
Få skriva en lockande lustfylld låt
i glädjen att ha arbetet som tidsfördriv.

Svarta fåglar flyger lågt idag
över huset där jag bor.
Kraxar om oväder av dödligt slag
och den spirande oron gror.

(c) Ilona L

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till framgången

Poesicyberbok-låter intressant!

Förfryst-men gläder sej åt det lilla!


MVH Gladiatan

Ilona sa...

Jo, du Gladiatan, blev lite upptinad av din kommentar!

Ilona sa...

Detta inlägg var med anl. av att jag hade min diktbok på deras första sida i ett par dagar...