söndag 31 maj 2009

Därför väljer jag att rösta grönt

Efter många funderingar fram och tillbaka, så tror jag att jag har bestämt mig för att rösta grönt, för första gången i mitt liv!
Jag är en utpräglad vänstermänniska, men går nu på personval och ser Isabella Lövin som en riktigt god kandidat!
För det första har hon ingen utpräglad politisk bakgrund och verkar framför allt vilja åstadkomma något och inte bara sitta på sin rumpa i Bryssel!
Hon får mitt förtroende att göra en skillnad i politiken, vad det gäller det viktigaste vi har framför oss, nämligen att rädda våra hav.
Utan dem spelar inget annat någon roll!

3 kommentarer:

ilse-marie sa...

Du gjorde ett bra val - miljön är ju faktiskt det viktigaste. Utan den ingenting... Själv valde jag också fram och tillbaka, och bestämde mig faktiskt inte förrän jag stod i båset.

Tack för hälsningen på min blogg. Ja, det ska bli riktigt skönt med en bloggpaus nu till sommaren. Önskar även dig en riktigt skön sommar/ kram ilse-marie

Anonym sa...

röstade på FI... igen, som en MARKERING mot hela detta j-a gubbvälde osv.
kram
marika

Ilona sa...

Sommar ro och vila visst IlseMarie. Undrar var ditt val slutligen las. Är säker på att du valde klokt!
Marika, jag kunde tänkt mig att rösta på Schyman, som är en duktig retoriker men jag gillar inte FI. av flera skäl.