fredag 15 maj 2009

Vecka 20´s Personliga Fundering

Medborgare!
Betänk att ni som har ett fast arbete och lön varje månad, måste förvissa er om att ni verkligen får in denna er inkomst på ert konto! Att ni aldrig säkert vet, om ni får rätt lön för utfört arbete eller ngn lön alls för den delen!

Jag är tyvärr ff arbetslös med aktivitetsstöd alltså i myndigheternas klor! Jag arbetar eller rättare sagt "praktiserar" (känns lika märkligt varje ggn jag nämner!) på en arbetsplats, men vet aldrig om försäkringskassan skickar ut rätt = förväntat (samma som föregående månad) belopp! Då mina olika "aktiviteter går under olika benämningar och därmed ändrar(?) beteckning hos FK.
Jag får jaga handläggare som i sin telefonsvararväntekö skryter med hur många handläggare som arbetar för tillfället!
När jag väl kommer fram till handläggaren så får jag svaret att... näe de kan inte se vad som är fel... och de skickar vidare mitt ärende till ngn handläggare som ska ringa upp mig... om ngn dag...
Detta är ett h-vetes stresspåslag att inte veta och inte få svar på, när och hur mycket man ska få för att kunna betala sin hyra... bara för att det inte fungerar administrativt från FK sida.
Jag blir så ilsken varje gång detta ska behöva upprepa sig! Från arbetsförmedlingens sida säger de helt lugnt att ingenting kommer att ändra sig vad det gäller din ersättning, men så långt hänger inte FK med!


Jag ska praktisera heltid samtidigt som jag ska söka jobb och hålla koll på mitt aktivietsstöd och kompletterande soc. bidrag och fick idagarna även veta att jag inte är berättigad till någon ledighet under hela denna sommar heller!

Att vara i myndigheternas klor är som att vara med fotboja!

Jag är ofrivilligt arbetslös och trivs jättebra på min praktikplats, men känner mig som ett jon i samhällets tjänst! Detta är väl också ett utmärkt sätt för samhället att få nästan gratis arbetskraft? EU mässigt eller?

Jag veet...sssshhhh!!!! ;)


Link

Inga kommentarer: