lördag 13 mars 2010

Lördag

Efter en turbulent vecka med med lite väl många upp och ned svängar planar veckan så ut i en kontemplativt skön lördag.

Sammanfattningsvis så har de uppåtgående pikarna till slut överskuggat nedförs luten!

Torsdagens teaterbesök på Unga Klara med "Tröstar jag dig nu?" var en omskakande sevärd upplevelse.

Solens värmande strålar har så trösterikt börjat göra mig påmind om våren och sakta men säkert sjunker den djupa snön ihop.
Takdropp och fågelsång stärker min tilltro till att det kommer varma vindar och grönska, även i år...

Ett orosmoln är dock att min altan tagit en del stryk i vinter och inte förren snö och is minskat minst en halvmeter till, kan jag avgöra hur stor skada som skett.
Det nu synliga tecknet är ett bågnande staket!
Men, det är en världslig sak, som Astrid Lindgren gav "Karlsson på taket" att säga!

Är tacksam över att jag har fina ungar och en arbetsplats där jag känner mig välkommen, det är mycket värt det.

Så ser jag med spänning fram emot att vår trio med "Edwall i sång och spel" kommer igång med sitt första framträdande i "kultur i vården" nästa vecka.
Jakobsberg, here we come! :D

Inga kommentarer: