måndag 1 mars 2010

Fortsatt snö och vinterlandskap...

Galet trött är jag, på all snö!
Längtar så mycket efter vårsolen och framför allt efter värmen!

I går söndag, skottade några vänliga själar ner en massa snö från mitt tak, vilket var betryggande. Visserligen skottade de ner allt rätt på min fina altan som jag nu hoppas håller för trycket!
Men i propotion till omvärldens jordbävningar och sunamin så är detta ingenting!!!
När det gäller väderläget ska vi nog tänka oss för innan vi gnäller.

Hör med stigande förvåning allas gnöl över att lokaltrafiken inte fungerar, samtidigt som jag varje morgon ser all bitrafik, med en och en person... i varje bil!!!
Är det inte dax att börja koppla på hjärnan och samåka lite mer, nu när det är ett sånt besvärligt och "katastofalt" läge? Undrar jag stilla, i min egen lilla värld av drivor.


.


1 kommentar:

Ilona sa...

Tyvärr har jag vecka 10, konstaterat att staketet har börjat bågna!
Känns obehagligt att inte veta om altanen under snön har säckat ihop!!!
Detta blir en spännande vår, på många olika sätt!