torsdag 7 april 2011

Blåsdag


...som Nalle Puh sa! Idag är det i det närmaste storm.
Själv har jag en besvärande huvudvärk och känner mig lätt melankolisk.
Helgen som gick (hjälp - är det redan torsdag?) var alldeles för kort i vanlig ordning!
Trots diverse krämpor tog jag mig i kragen och kom till slut tillsammans med en väninna iväg  på Annika Elvnäs utställning alldeles i närheten av Kungsan i Stockholm. Denna utställning bestod av c:a 50 st oljemålningar på olika svenska musiker. Kul idé tycker jag och väldigt expressivt, intressant och begåvat!
Jag blev "bekant" med Annika på nätet för några år sedan, via en musiker och poet som liksom jag skrev på en skrivarsida som heter "poeter.se". Han länkade till en konstsida där Annika fanns och jag kände direkt, att hennes bilder skulle passa så bra till en del av mina dikter! Jag mejlade henne och fick ok att använda dem på "poeter", och på den vägen är det! Hon har något som jag direkt känner mig besläktad med och det var en sant nöje att få träffas på riktigt!

Inga kommentarer: