fredag 8 april 2011

Tjohooo

Idag har jag lock för bägge öronen och det susar och brusar!
Var hos doktorn i tisdags men då var öronens (irr)gångar så irriterade och ospolbara, att doktorn tyckte att jag skulle komma tillbaka på fredag, alltså idag. När jag efter lång telefonköväntan kom fram så var tiderna slut!!! - Du får återkomma på måndag. Ja men, kan jag inte bara få komma till en sköterska och spola öronen, försökte jag men icke sa nicke, så nu får jag försöka stå ut över helgen! Har laddat med revaxör och mer terracortil, så nu blir det nog inte någon social samvaro telefonledes iaf!

Har haft en urtrist ensamvecka på jobbet också och det förhöjer inte tillvaron heller. Jag trivs bäst med att ha att göra och att det händer saker omkring mig. 
Kan vara nog så stressande att sitta sysslolös som att ha fullt upp faktiskt!

Jag känner mig helt urspel... men med en spirande förhoppning om att den nalkande vårvärmen ska svepa in mig i ett mjukt lyckorus!
Skämt å sido så har jag lärt mig att när det känns som ynkligast så börjar det plötsligt glimma igen!

4 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Kunde inte den dumma doktorn gett dig en ny tid istället för att du skulle behöva boka per tel. Urdumt. Ibland blir man riktigt förb...... Nu måste det växa upp ordentligt i rabatten nedanför ditt fönster, såg att det var besök där en morron av grannens katt.Morr. På måndag tänker jag börja cykla igen,skönt va?
Krya på dina öron nu.
Grannenmittemot

Ilona sa...

Oj, missade att du skrivit något hos mig!Desto roligare när jag nu såg det, Kicki! Mmmm... jag är riktigt sur på den vårdcentralen. Ska byta så fort som jag orkar! Även jag har börjat cykla, riktigt härligt och fint med nytt däck!Vilken tur att Krille hjälpte till med den där sista viktiga armstyrkan!
Katterna ja... men får väl vara glad om de inte gör sina behov på trätrallen!

Yvonne sa...

Hej, hej!
Av med öronlocken! Idag är det en dag som heter Koppla-Bloggen-Till-Din-Facebook.

Fixa ett konto (det är gratis) på Bloglovin, klicka på Bloggar och sedan på Facebook:
http://www.bloglovin.com/sv

... och när du skriver blogginlägg så hamnar de på din Facebook-sida. Smart!
Men den webbläsare du använder när du reggar dig på Bloglovin är den läsare du måste använda hela tiden.
Jag reggade mig via Firefox och försökte uppdatera via Google Chrome - funkade inte. Nyss funkade det igen när jag använde räven.

Ha en härlig dag!
/ Yvonne

Ilona sa...

Tack för tipset Yvonne, men jag vet inte om jag vill ha den kopplingen direkt. Hm... tål att tänka på. Ha en riktigt skön dag du mä! ;)