tisdag 12 april 2011

Lyssnar!

Nu så... är det så gott som "lockfritt" i mina öron och jag (vågar nästan inte skriva det!) börjar må rätt bra igen! Vårens raska antågande väcker liv i den mest inbitna hösäck, så varför inte i mig?

Lyckades  "meka" i helgen och byta ut mitt gamla kvaddade cykeldäck OBS - på det komplicerade bakhjulet med allt vad det innebär! Det kändes som en seger, även om den sista delen handkraft att kränga på däcket fixades av min snälla granne! Cykeln är igång och jag har börjat cyklar till jobbet igen, vilket är en stor glädje!

Köpte idag trädgårdsmöbler till min fina altan för en ringa penning på blocket och en av mina söner såg till att den kom hem till mig! Ska kunna ge fler möjligheter till "sittningar" utomhus med släkt och vänner i sommar! Tjohoo!
Mycket på G och jag ser fram emot den närmsta tiden med tillförsikt!
Härligt är det att dessutom kunna höra fågelsång igen!

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Ja, jag tyckte väl att det var nått nytt på verandan igår. Jättefin möbel. Lyx med två sittgrupper hihi. Vi köpte en liten tvåstolars och bord till landet igår. Nu jäklar Ilona skall det fikas vid borden ;)
Grannenmittemot.
Ps. Du är supertuff som fixar det där cykelmecket själv.

Ilona sa...

Nytt å nytt, gammalt men fullt användbar! Ska bara slipas, lackas och läggas på några dynor och sen så...
Tack för support Kicki!