måndag 16 januari 2012

I bland snubblar man/jag över saker, fast jag kanske inte på ett medvetet plan letade!
http://skoldkortel.blogspot.com/

Visst har jag läst och och fått information om detta tidigare, men så går tiden och min identifikation med detta tillstånd har förträngts!
Blev diagnostiserad med hypertyreos eller funktionsnedsättning av sköldkörteln, för c:a elva år sedan och har ätit Levaxin sedan dess och har dessutom i dagarna höjt doseringen för första gången på tio år!
När jag nu går in och läser om denna sjukdom så slår det mig plötsligt att jag har väldigt många av dessa symptom kvar!
Tänker sällan på att jag är "sjuk", men går ständigt orkesmässigt på pumpen och plötsligt så ser jag sambandet med alla mina besvär och känner igen mig bland alla som beskriver sina symptom här ute på netet!
Så frågan är om dessa problem kommer att kvarstå resten av livet trots medicinering?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att lyfta sådana frågor, Ilona!
Kanske det då kan komma råd och rön från andra som har liknande problem. Så skapar vi trygga nätverk, alla vi som känner oss små i vårdapparaten.

Nisse

Anonym sa...

Fortsätt och sök på hypo/hypertyreos så kommer du finna massor av sjuka med eller utan levaxin. Flera grupper på Facebook också.

Hypotyreos utan läkarhjälp.