måndag 6 februari 2012

Igår blev en trevlig söndag, med teaterbesök på eftermiddagen med ett par goda vänner.
Vi var på Stockholms Stadsteater och såg "Gertrud Stein", en fantastiskt bra monolog med Gunilla Röör. (som är min mammas vännina Inger Berggrens, dotter!)
Är imponerad av hennes scennärvaro och brillians att hålla publiken i sitt grepp i c:a två timmar!
Det var både humoristiskt och kraftfullt gestaltat, som fick mina tankar att gå till Margareta Krook, en av Sveriges genom tiderna bästa skådespelerskor, som förresten står staty utanför Dramatiska teatern i Stockholm. Gunilla Röör kan säkert bli en värdig övertagare av den titeln!

Jag mår inget vidare idag. Vinterkylan vi har, äter sig in i märgen på mig.
Kroppen värker och jag har frusit hela dagen, trots inomhusvärme och massor med kläder på mig.
Känner just nu påtagligt av mina stress-symptom och antingen håller jag på att bli sjuk eller så är det en reaktion på en ökad stress som jag vet att jag inte förmår att hantera på ett bra sätt.
Förhoppningsvis kan jag sova bort det...

Mitt gnäll gör ingen glad och jag orkar inte med mig själv sådana här dagar...

Hepp...

Inga kommentarer: