fredag 24 februari 2012

Kändes riktigt vårlikt ute idag!
Talgoxens omisskänliga ljud, låter som en gammal cykelpump och ger vårkänning!
Sol och plussgrader har tagit bort mycket av snön.
Sanden och barmarken under mina skosulor får mina lungor att fyllas med ...vårluftsförnimmelser!

Kanske är det lite synd om alla sportlovslediga barn i Stockholmstrakten?
Men vem har sagt att det måste skidas? Det finns ju konstfrusen is för de som vill åka grillor och massor utav andra saker att göra för de som är lediga t ex ska jag delta i en kreativ verkstad på två av våra bibliotek under veckan! Vi och barnen ska "pimpa" olika små prylar, så som pennskrin, små skrivböcker, tavelramar m m.   
Jag ser denna vecka som passerat, som en vecka med försök till återhämtning.
Svårt att varva ner ikväll trots att jag är trött...
Mycket att hålla i huvudet just nu, på alla plan.

Imorgon ska jag träffa mina gamla arbetskamrater och gå på Klara soppteater på dan!
Det ska bli kul!
Men jag längtar mest av allt efter mina ungar...

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Det kan anas en strimma hopp hos dig nu Ilona,med ljuset och fågelkvitter kommer hoppet åter eller hur ? Hoppas du hade en mycket trevlig stund på soppteatern.
Grannenmittemot

Ilona sa...

Jajemen Kicki! Livsandarna vaknar i takt med ljuset!