fredag 9 mars 2012

Fredagskväll... En hel vecka har gått mig förbi i fullkomlig dvala med hosta och feber.
Idag insåg jag att jag måste ta mig i kragen och gå till min vårdcentral för att få hostmedicin innan helgen. Man kan gå dit utan att förbeställa någon tid från halv tio på morgonen om man har en infektion i kroppen.
Det var fullständig kaos i receptionen. Två förvirrade och otrevliga receptionister som snäste av oss febriga, hostande och förvirrade patienter, då de inte lyckats styra upp kösystemet, utan lät det bli långa köer, plus kölappar!!!
Nåväl, när jag väl fått en läkare (min husdoktor!) tilldelad var det en väntetid på en timme vilket var helt förståeligt och de läkare som tjänstgjorde var ett under av tålamod och jobbade snabbt, effektivt och supervänligt!
Fick bekräftat att jag har influensa och fick hämta hostmedicin och näsdroppar på apoteket!
Handlade lite mat och sen kunde jag äntligen åka hem till min sköna säng!

Försöker förtränga att jag får avstå ifrån en massa kul saker denna helg...

Nu gäller det att bli frisk!

4 kommentarer:

Lempa sa...

Oj stackars dig...du verkar ha otur med sjukdomar...krya på dig!

Ilona sa...

Ja, men nu får det räcka!!!
Tack granne! Hoppas att ni slipper flunsan!

Kicki-mitt i livet sa...

Nu bestämmer jag att du snart blir frisk ;)
En sån vacker bild du lagt upp,njut av den och tänk på tiden som kommer. Wow, då blire myys.
Fortsätt bättring
Grannenmittemot

Ilona sa...

Tack Kicki! Nu är det bestämt! ;)