torsdag 29 mars 2012

Vårvindar friska... jo men visst.
Nu ska det friska i ordentligt framöver och det är ingenting konstigt med det. April i sikte och ett ombytligt vårvinterväder är naturligt... Nog om vädret som vi knappast kan göra någonting åt för dagen.
Istället jobbar vi människor på att långsiktig förgöra och förstöra hela vårt ekologiska system.
Det borde kanske vi prata mer om!
Men mitt ämne denna dag är egentligen av ett helt annat slag. Visserligen är det säkert ett tecken och en påverkan av årstiden som ger mig energi att rensa i garderober och även i annat.
T ex bland ytliga bekantskaper och ta fasta på vad som är viktigt - på riktigt.
Jag har funderat mycket över varför jag lägger energi på att reta mig på hur andra beter sig i min omgivning. Alla har ju sina egna sorger, världsbilder och begränsningar.

Men jag har ohyggligt svårt för människor som baktalar varandra eller är "dramaqueens" som genom den uppmärksamheten ständigt vill vara i fokus, vilket är otroligt energislukande!
Så nu inför "Earth Our" helgen, kanske vi även borde sanera bland dessa?!

Hörde en intervju med Louise Hoffsten och Martin Widmark i morse, med anledning av en ny skiva och en barnbok som de precis har gett ut. Den handlade just om att förminska och kväsa andras kreativitet. Så länge människor har något att vinna på en viss situation för egen del, skiter de fullständigt i om andra blir drabbade.
Som t ex i tv-programmet IDOL, där man snabbt utformar nya artister.
http://svtplay.se/v/2757333/dar_orgierna_dansar
Många människor kväver folk i sin omgivning (om de kan) för att framhäva sin egen förträfflighet.
Människor som tror att de själva kommer i en bättre dager om de raljerar med andras tillkorta kommande!
Blev i veckan tyvärr vittne till att några personer snackade skit om en familj som jag själv känt i många år och som jag vet kämpat otroligt mycket i sitt liv.
Tog mig otroligt hårt. Hade lust att resa mig upp och be dem hålla käft, faktiskt.
Men istället drog jag mig sårat tillbaka och dessa personer har sjunkit "way down" i aktning hos mig. Tänk att ha mage att snacka skit om människors val i livet, utan att ha en aning om deras bakgrund...
Tror att det var därför allt detta blev så påtagligt och ett behov att skriva om.

Inga kommentarer: