söndag 1 juli 2012

Första Juli...
En skön söndag med en förmiddag i sol och värme.
Började morgonen med att lyssna på ett radioprogram med Tommy Körberg som intervjuades av Fredrik Virtanen. Tommy valde musiken som jag bara kan ta till mitt hjärta, för det är så otroligt svängigt och bra, bl a Little Feet vilket inspirerade mig att lyssna mer på just dem på Spotify!
Alltid kul att också höra Tommys tankar om sitt liv, men lite tradigt att inte Virtanen är mer påläst och kan ställa lite intressanta frågor som man inte hört tusen gånger tidigare! Hur kul är det att dra upp hans narkotika problem för 30 år sedan? Varför inte fråga om hans rika musikliv i olika konstellationer genom åren?
Att Körberg är en livsnjutare och orolig själ har jag och många med mig redan räknat ut, inte minst genom hans val av vänner som Kjell Bergkvist och Per Morberg.
Alla tre karismatiska män med lite macho-neuvroser!
"Bråka inte med mig jag är sjuk, - jag har hybris," berättade Tommy att Per hade sagt!
Tyder ändå på en viss självdistans och einte minst en härlig humor!

Nå väl, så började min morgon och det kändes väldigt avspänt och skönt.
Sedan fortsatte dagen i städningens tecken. Min altan fick sig en ordentlig avskurning med härlig såpa och sedan bar det av några vändor till sopsorteringen, som var överfull i vanlig ordning!
Ofta är det fullt i containrarna och inte vill man väl bära hem skräpet igen?

Har satt in en annons på Blocket om min gamla sängram som jag nu hoppas bli av med.
En vacker sängram, men med utslitna sängbottnar...
Har köpt en ny mindre säng som kommer i veckan och ska ge mitt sovrum mer yta och mig själv förhoppningsvis en bättre sömn!

En vecka kvar innan jag får lite ledigt.
Räknar dagarna...

Inga kommentarer: