torsdag 19 juli 2012

Som vi har byggt upp och längtat hela vinterns mörka och kalla tillvaro här i norden, på våren och sommarens varma och livgivande ankomst!
Så... Nu, när halva sommaren har passerat och det fortfarande inte vill bli mer än några timmars sol och värme under dygnet och de ljusa timmarna blir allt färre, så känner jag och säkert många med mig en besvikelse över kylan och allt regnande och stor undran över hur vi ska orka och framförallt få en rimlig chans att hinna lagra energi och kraft inför den stundande vintern...
Sommarnätterna i mitten av juli i Sörmland och Stockholmstrakten brukar vara ljumma och sköna, men i år är det t ex. i denna natt, bara plus7 grader!
Helt osannolikt och om det ska "jagas" en gnutta sol så måste det snappas upp "by the our" och lik förb... är det otrevligt svala temperaturer!
Min längtan blev då plötsligt stark att få resa till Grekland!
Så jag sökte en resa till Kreta, en av de Grekiska öar jag varit på flera gånger.
Visade sig vara nästan omöjligt att få tag på en till ett rimligt pris, för naturligtvis så är jag sent ute för sista minutenresorna är slut och de som finns kvar har hutlösa priser!

Men... eftersom jag bor i den del av världen som har det "gott" oavsett väderlek, så gäller det att göra det bästa av den lediga tid som man har till sitt förfogande.

Livet är så kort och det är här och nu jag ska ta vara på det!

1 kommentar:

Helena M sa...

Hej Ilona! Jag såg din sympatiska kommentar om Björn Lindeblads Sommar-program hos Enn Kokk, och tänkte: jag måste hälsa på dig och önska trevlig sommar!! Hoppas du hittar någon resa eller att det blir varmare hemma. Man brukar inte skriva bara tänka så nu gjorde jag slag i saken,och hörde av mig. Allting gott från Helena M