onsdag 27 augusti 2008

Dagens hjärtklappning

Så satte jag nästan lunchen i vrångstrupen i dag när jag äntligen fick tala med min handläggare på FK angående hur jag skulle fylla i min blankett;Aktivitetsstöd, nu när mina a-kassedagar tagit slut. Då säger hon att det inte går att ha aktivitetsstöd och samtidigt vara till hälften sjukskriven!!!
Så allt som AF har gjort har varit helt uppåt väggarna!
Nu tussade jag ihop AF och FK så får vi hoppas att de löser mitt problem omedelbart,trots att AF sa att "så bråttom är det väl inte"?
Jo, sa jag, det är bråttom för mig att få veta om jag kan betala minn hyra i nästa månad! Jaha, men för mig är det inte bråttom kontrar hon...
Ja...då blir det väl soc. som återstår för dig då...
Men jag hinner inte komma tillbaks till dig förrens imorgon, blev slutorden på vårt samtal.

Jag gick igång med alla mina stressnerver och i det tillståndet kom jag till mitt läkarbesök.
Jag har världens bästa doktor!
( Läs hans blogg; Ekomoral föresten, genväg här på höger sida!)
När jag gick därifrån så kände jag mig mycket lugnare, även om sakers tillstånd fortfarande var de samma.
Jag fick en del gjort vad det gäller jobbsidan denna dag också, så kanske det inte ser så mörkt ut, - trots allt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir lika upprörd som du, vilken jädrans soppa som sagt! Grrr!! Men håll ut gumman, det brukar lösa sig i slutänden när man minst av allt tror det. Bra att du hörde av dig idag, det är bra att få ventilera! Och jag följer med dig på fredag, det är inskrivet i min kalender. Och efteråt - det sedvanliga kaffet?

KRAMAR!!! i mängder

(ps - det blir så knäppt mitt i allt elände med den där ordverifikationen som ska skrivas in. För nu fick jag skriva in gnnnkkms och det är väl ungefär så du känner just nu kan jag tänka mig...)

Anonym sa...

Hur gick det, i går... i fredags? Fick Du nån ordnig i alla olika bud?
Önskar jag hade ett magiskt spö att svinga över Dig! Hoppas Du har sol! här är det en härlig brittsommardag som jag väljer att att strunta bort...
kram
Marika

Ilona sa...

Vanja ...ordverifikation? Hm...det borde inte vara något du ska fylla i!
Marika...tack för din omtanke, jo allting ordnar ju sig på ett eller annat sätt.Det är en lärdom av denna resa.
Men jag gillar inte själva kampen! Att ständigt jaga efter sina rättigheter suger musten ur mig.
Gå ut och njut i brittsommaren! I oktober blir det indiansommar! ;-D