lördag 30 augusti 2008

FK;s sätt att gömma sjukskrivningar?

Igår fredag, först - fick jag (förhoppningsvis) rätsida på att jag ska får mitt aktivitetsstöd framöver.
Jag fick fel information av min handläggare i tisdags!
Hon sa att det inte gick att kombinera halv sjukskrivning med aktivitetsstöd!

Efteråt menade hon att hon sagt att det inte gick att ha halvt aktivitetsstöd, vilket aldrig varit på tal!

Detta bidrog till att en räcka samtal med olika människor på FK och AF sattes igång.
Ingen visste riktigt VAD som gällde.
Går fortfarande och väntar på samtal ifrån FK;s "aktivitetsgarantiexpert"i Östersund!

Så gick jag igång med alla mina stressymptom som jag jobbat hårt med att bli frisk från! Har man inte varit där kan man tydligen inte förstå vad det gör med en.
Kunde inte äta, inte sova, allting bara rusade i huvudet.
Kunde inte koncentrera mig på någonting. Tog fel på tiden jag skulle vara på AF, allting blir ett enda stort inferno där man helt tappar kontroll på hur man ska kunna fortsätta att existera.
Kom iallafall iväg till AF på skakiga ben och fick som tur var med mig vännen Vanja som stöd!
När jag framförde det till min handläggare och frågade om det var ok att Vanja satt med, så blev hon ilsken och sa att "det går väl bra,- men egentligen inte"!
För vems skull då kan man undra?
Om jag behöver ha med mig någon jag litar på som kan ge mig ett par extra ögon och öron som stöd och referenser på vad som skett vilket är ett problem för mig då jag blir stressad, ska de kunna neka mig det?
Uppfattar inte allt vad som sägs och papper som ska läsas osv.

När jag väl kom hem på em så började jag blöda näsblod,utan vidare så jag fick släppa allt annat och lägga mig ner då det pulserade rikligt.
Tolkar även det som en reaktion på veckans oro.

Efteråt har jag funderat över vad detta med att inte min sjukskrivnings syns någonstans innebär...

Är det så här FK gör för att mörka sjukskrivningarna?
Jag är alltså halvsjukskriven när jag går in i "jobb och utvecklingsgarantin" som det så vackert heter.Där ska jag inte ta upp att jag är sjukskriven... någonstans!
Då blir det ju snygga siffror i statestiken från FK till alliansen!
Hokus Pokus filijokus...poff - borta!

Idag lördag känns det som att vakna med en redig baksmälla!
Ont i hela kroppen och totalt slut!
Är det så här jag ska tillbaka ut på arbetsmarknaden?
Vill inte leva i detta människofientliga samhälle längre.

Inga kommentarer: