lördag 23 augusti 2008

Kära Bodil!

Är tvungen att citera Bodil Malmstens tes om sin livsindelning;

1/ Mitt första liv – från befruktningen och fram till tjugo.

2/ Mitt andra liv – från tjugo till femtio.

3/ Mitt tredje liv – för evigt.

*********************

Exakt så som jag känner det, men kanske med en lite annan indelning!

1/Mitt första liv - från befruktningen fram till 16 år
2/Mitt andra liv - från 16år - 30år
3/Mitt tredje liv - från 30år - 50år
4/Mitt fjärde liv - nu och för evigt!

Det lär inte bli sista ggn jag citerar Bodil, en av mina förebilder här i livet.
Hennes blogg "Finister" kan du läsa här till höger i mitt bloggarkiv

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint :)

Undra vilken fas jag är inne i...? Apropå allt som vi pratade om när vi sågs senast... Känner mig smått förvirrad till och från i alla känslor och tankar...

Ilona sa...

Kära Vanja, du är mitt i livet!!!

Först när det mesta(?) är levat kan man se tillbaka och möjligen gradera det, om man nu vill...
Glömmer ständigt bort att du är så ung!
Du är den dotter jag aldrig fick
fastän kompis, som man inte är med sina barn...