torsdag 21 augusti 2008

Ja haapp...!!!

Idag var det "Arbetsförnedringsdags" för mig i Globen.
Nja, inte precis "I" Globen, mer vid sidan av i själva köpcentret.
Egentligen hör jag till Tyresö AF, men alla handläggarna får inte plats där än...
Så jag får åka till Globen, då ra...

Kl.13 skulle jag vara där.
Min handläggare var försenad, men bad om ursäkt för det och sa i nästa andetag att vi tyvärr inte hade så gott om tid idag!
Hon var inte förberedd på vårat möte, utan bad mig att berätta om min situation...
Jag sa att jag inte orkade dra hela min historia utan att, den finns i deras datasystem.
Så hon lovade att kolla upp det till nästa ggn vi sågs.

Att jag var där idag var främst för att mina a-kassedagar i det närmaste är slut.
Så nu gäller aktivitetsgarantin, som ska vara en lägre penning, (65% av min tidigare lön) och handläggaren var noga med att säga att NU skulle det bli mycket svårare att söka jobb!
Tack för den, tänkte jag! Det är ju precis det man vill höra när man kommer till AF!

Så skulle vi uppdatera min CV hos AF. Jag har haft en praktikplats på en bokhandel i två månader-. Men DET kunde man ju inte skriva in som "butiks vana", trots mina 24 år på Posten AB!!! Jag känner mig djupt kränkt!
Jag vet att AF har min femåriga historia någonstans i sitt datasystem och jag blev en gång sjukskriven just pga AF,s totala oförmåga att bemöta sina klienter på ett medmänskligt uppbyggande sätt.
Jag är stresskänslig och mår riktigt dåligt av bemötandet jag får på AF.
Har ont i huvudet, är illamående och vill bara gråta efter denna dag.
Tack Vanja, för att du var mitt moraliska stöd - idag med!

Skönt att denna dag är till ända...

Tills nästa vecka..då jag måste dit - igen.

Till mitt försvar måste jag tillägga att jag har gjort massor för att få ett nytt arbete - utan att lyckas!
Jag vill verkligen arbeta med något.
Gärna något jag är bra på och där jag får en lön som jag kan leva av. Är det för mycket begärt? Enligt Reifeldt så är det ju lätt att ordna, men jag säger bara
"walk a mile in my shoes"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fan vilken soppa... jag hoppas verkligen att du får jobba med något meningsfullt som ger dig en skälig lön. Håller med dig om att det känns jättekonstigt att ens yppa en stavelse om hur SVÅRT det blir att söka jobb! Snacka om att lägga ribban på en gång! En mycket klantig handläggare tycker jag och FUL var hon dessutom! :-/

Ilona sa...

He, he men det kan hon ju inte rå för...
det måste vara svårt att vara något annat en fulmed den arbetsstrategin!Där man inte är ute efter att lyfta upp folk, utan utgår från att alla är smitare och ovilla till arbete. Jag sa till henne att jag gjort "massor" av olika saker för att få nytt jobb.
Då svarade hon att; Ja, det utgår jag ifrån att alla gör, tills de bevisar motsatsen!!!
Hon frågad mig om mina datakunskaper och jag försökte förklara vilka program jag behärskade. Men hon tog inte det på allvar heller!
Till slut blir man ju bara "en liten skit" som ska sitta o försvara sig!!
Känner mig helt knäckt, faktiskt...men jag reser mig före "tio"! ;-D