tisdag 4 november 2008

Valvaka...

Vad ska jag tro...
om det amerikanska valet? Är det att välja mellan pest eller kolera likt förbannat?

Jag har svårt att vakna upp i morgonbitti för att konstatera att McCain har vunnit.
Måste ändå hålla fast vid, att republikanerna har fanatiska högerreligiösa galningar
och krigshetsare som jag är livrädd för.McCain är tom född på en militärbas, vilket säger en del!
Obama är ju naturligtvis ett historiskt val, men vill han fred och stabilitet?
Det vet inte jag, men jag hoppas och tror på Obama och framförallt på Demokraterna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kändes som om "rätt låt vann"!
Men det återstår att se förstås... Hoppas! McCain har en sån konstig blick... Han ser farlig ut.

Anonym sa...

YES! ikväll skålar jag för obama och feden! MOT rasism o enögda kristna fundamentalister!
Marikakram till Dig!

Ilona sa...

Ja Vanja och Marika!
Det känns fint och oroligt!
Vilka krav han har på sig!
Hoppas han får leva och bevisa att han kan göra världen mer fredlig!