fredag 27 februari 2009

BNP ras idag...

Kanske kommer det något gott ur denna ekonomiska nedgång så småningom...tänker jag.
Jag menar att bemedlat folk får fundera på hur mycket de konsumerar.

Jag som lever "under normen", har inget mer att dra ner på, men de som har ett jobb och dessutom lånar till konsumtion kanske får lov att tänka till... en gång extra. Man hör visserligen att vissa anser att vi ska konsumera oss ur krisen, vilket är helt galet ur ett längre perspektiv.
Det vi behöver göra är att byta ekonomiskt system.
Detta kapitalistiskt kortsiktigt neuvrotiska system vi har, fungerar ju inte!!!!

Tänker t.ex på hela modeindustrin som enligt min mening är en av de mest skenheligt kommersiella bovarna som finns! Förutom att de vill att vi ska byta klädstil flera ggr per år vilket är slöseri med jordens resurser men ger kortsiktigt pengar förstås skapar de också ett skönhetsideal som är destruktivt ur hälsosynpunkt och där vi blir i tutade att det är viktigt att gå genom livet som anorektiska botox ansikten, för att duga och höra till.

Kanske hittar vi tillbaka til det naturliga och det som är viktigt i tillvaron när vi måste stanna upp och tänka en gång extra, vem vet...
Jag slår ett slag för tidlöst mode eller åtminstone återvinning och secondhand anda!

Så... inget ont som ...

Inga kommentarer: