tisdag 13 december 2011

Då i vårt mörka hus...

stiger med tända ljus Sankta Lucia, Sankta Lucia!
Så blev det Lucia i år med!
Men stackars Lucia om det ska sjungas utomhus, för nu är ovädret över oss - igen!
Blåst och snöblandat regn! Burr!
Själv är jag däckad med huvudvärk och frossbrytningar!
Nyser och mår allmänt tjyvis, men det är liksom inte tid för det även om jag gick hem tidigare idag! Hoppas på en lugn natt och fullfart framåt.
Har visserligen full kontroll på julklappar som jag inhandlade och styrde upp igår och nu är det väl mest pyssel med inslagning och att skriva de sedvanliga julkorten som står främst på "att göra" listan, men inte har jag orkat göra Lussebullar, kokat knäck och fixa till mitt hår än...
Ja det där med håret har ingenting med tradition att göra, utan snarare att det är dags att lägga i lite färg för att hålla grånarren i styr! Två födelsedagar, en jullunch, Tildes julspel, läkarbesök och tandläkaren är några punkter som ska klaras av innan jul, förutom det vanliga jobbet förstås.
Hoppas, hoppas att denna formsvacka ska ebba ut väldigt snabbt...

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Men inte nu igen... Ilona, det blir ett superår nästa år för dig.Karn jag är gift med ligger också i bädden med magåtkommor. Hoppas det inte smittar tvärs över "gatan" Krya på dig kära granne.
Grannenmittemot

Ilona sa...

Ja kära Kicki! Nästa år ser jag fram emot med tillförsikt!Är ff hemma från jobbet med illamående och yrsel... Kanske det är ngt som går på våran gata?